Sunday, January 22, 2012

CERITA DYE ..



assalammualaikum !
hye korang ! selamat petang ! arap sume nye sentiasa sehat .. ermm . 
tengok la pic at atas ur yang sakit ur .. kesian dye,pic  baru je lepas wat operation buang appendix. ermm . aku pon xtahu la macam mana tetiba benda ni leh jadi . agak pelik dan betambah mushkil la kan . hehehe * sekarang cume dah settle boleh la kaw gelak kan ayeen ! ceyh !

 19.1.2012 (khmis)
 aku teman dye g dinner ngn kawan2 1 tempat kerja dye . almaklum la raye cina kan . mesti nak tambah kan UMM  punye ! so .. aku temankan la dye .. pukol6 dye dah ambik aku terus pergi subang makan stembot ! makan sampai lebam ! fuhh ! time makan ur dye cakap dye sakit perut . aku pon cakap la . angin je ur. sekejap lagi oke la. then dye pon cakap mungkin lambat makan .. so dye pon makan makan dan makan lagi sampai betol2 xlarat ! huh ! lepas makan terus g rumah dye sebab  irfan & 
ijoy nak ajak lepas ! so .. kiteorng pulang lu sebb nak g nek 1 kete je . nek kete irfan ! then terus melepak dekat canai ! sebelum ur shah ckp sakit sakit sakit dan sakit !!! ingatkan angin lagi . so kiteorng wat ilek je la kan .. siap plan nak g karok lagi lepas lepak  ni dekat calton shah alam . hahahha ..sampai je calton ,irfan belikan eno halia ngn air mineral shah pon minum la.. terus buerkkk ! muntah bhai . memang aku lari dulu la kan ! sib bek ade budak medic (ijoy) yang tepuk belakang c shah . hehehe . yang irfan dah lari g belikan mineral dan tisu . aku ?? dah lari dulu sebab aku ase nak muntah lak. fuhh-.-

then time ur kiteorang ingat dye dah oke la kan .. yela sebab dah muntah . if masuk angin bile dah muntah kan dah oke.. so kiteorang xjadi g karok at otel ur sebab dah lambat . yela .. dah kol1am . karok at hotel ur tutup pukol1am. kiteorang lepak dataran s.alam .. ermm . time ur la muke c shah dah pucat dan xboleh bagun ! aku xnampak . sebab aku at dalam kete men game . dorang je lepak lua.. sekali dorang tetiba nak balik ! ok fine ! aku 4low je la.. then aku cm pelik ,aku tarik shah soh dye baring at peha aku . dye xmau ! dye cakap sakit ! huh ! risauu dah -.-' !! terus aku ajak dye g klink . nak tahu dye cakap ape ? tak nak la. nanti oke la. angin je ni !  see. tengok la kedegilan dak gle ni ! huh ! then dah sampai rumah dye ! sebab dye nak anta aku pulak. ijoy ajak dye g klink jugak ! sebab dak medic ur ngok c shah ni dah len macam ! ermm . sekali sib bek la c shah ni nak myb dah xtahan sakit sangat . so kiteorang bawak dye g klink ! tapii doc ur ur cakap soh bawak g hospital besar klang !  aku risau gile ! terus la bawak dye g klang . ermm . sampai sane kol3.00am ! then tunggu ujian darah cume dekat kol6.00am ! subuh baru shah masuk wad ! kena tahan ! arghhh 1 bapak lame ! kesian laki aku menahan sakit dekat situ !!!!!

20.01.2012
lepas masuk je wad dalam subuh ur . aku teman shah sampai abang dye datang dalam pukol8.30am . then aku terus balik sebab nye aku ade class pukol9.30am ! balik2 terus mandi dan terus pergi class. ! lepas class pukol2 ur aku terus gerak pergi hospital ganti kan tempat abang dye tok jage shah . then time aku jage ur pulak dye time dye nak oprate ! aku takut ! mama ngn ayah dye pulak xdatang ag ! maklum la dari johor. ambik mase nak sampai kan ! arghh ! so aku la ikot dye time nurse tolak dye masuk blik bedah ! pehhh ! hanya tuhan je la tahu betapa takut nye aku ! risau nak mampos ! huh !!!dari kol4.30pm masuk blik bedah sampai la kol8lebih dye at bilik ur . lama xlama la kan  ! huh !akhirnye selamat jugak la buang apendix ur .. alhamdullh !!
lepas oprate ; !
dye sangat2 la kelaka. hehehe . yela . tengah mamai kan . tapi sangat bagus . dye ingat ag katil dye belah mana .. yela dye lepas oprate ur katil dye kena pindah belah depan . sebelum oprate katil dye belah belakang . dye siap cakap ' katil kite dekat belakang la,sambil garu kepala xbpe nak garu sangat ' hahahaha . kelako gile la .. dapat bayang kan . even mama dye yang cerita . ahahaha.. pukol8.45pm aku,irfan ngn ijoy nek wad atas ur . act xboleh nek reramai . kne nek 2 orang 2orang . tapi memandangkan sekali 3 nak nek .. so kena la wat unsur penipuan di situ . ahhahahaha .. kiteorang belikan dye belun . ehhehe . then kiteorang sangkut at kepala katil . saje nak kacau dye .hahahaha . tapi aku suke sangat sebab aku pangil dye , terus dye terjage . hehehe . suke gile aku weyh !! then yang xleh lupe dye sempat kenyit mate ngn aku & cakap i loveyou ! even dye xlarat !! eeeee.. sebak gile tahu x time ur .. rase nak nngis at situ ! tapi xboleh . kena cover ! ehhehehe .. time aku nak balik . boleh lak tetiba hati aku ni kering gile ,leh lak aku g kiss c shah depan bapak dye .; ahhahahaha . rindu punye pasal . sampai lupe lak bapak dye ade at situ . eheheh . maluu aku !!!

21.01.2012
pagi2 dye dah text aku tanye nak datang bile . time ur aku ngah dow ag pulak. adoii.. penat ! 1ary xtido .. ermm . then lepas bape minit dye kol. dye cakap dye dah leh balik hari ini . wahh ! sumpah lagi aku suke . memang senyum sampai ketelinga la . ehhehe ;)  time shah nak lek terus dye ngn ayah dye ambik aku dekat uma .. yela . nak jage shah dekat umah dye pulak. ehhehehe .. biase lah dye . dye ni kan manje . even mak bapak dye ade.. dari tengah hary sampai ke malam aku jage dye dekat rumah ! ehhehe . iloveyoubie !! 

22.01.2012
ari ni dye kena ikot mama ayah dye balik kampung . so aku xdapat dah nak jage dye . mama dye ade gak ajak g dok sane cuty ni . tapi aku pikir balik. aku ade mak bapak jugak . dan aku pikir nanti 1 keja lak dorang ank anta aku lek s.alm . yela. class aku strt rabu ni ..huh !  ermm . tak ape la. nak buat macam mana kan . biau la dye rehat dekat sane ngn family dye. ag pon dye cuti lame dekat sane . harap dye balik sni dye dah sehat walafiat ! sebab aku rindu nak gelak2 ngn dye ! hmm .. iloveyou ! jage diri lok2. sentiasa makan ubat k busyuk ! <3

APE SEBAB APENDIX ?
ok . tahu x punca nye ape . bukan sebab makan pedas tapi mungkin 2 faktor nye jugak  .. 
tapi doc ur cakap shah ni makan xhadam sebab nye dye kunyah makanan xsampai hancur. so makanan ade yang tersekat dekat lobang apendix ur .. kate doc ur la kan ! * xde la aku ase sebesalah sangat sebab aku yang ajar c shah ni makan makanan pedas. yela . aku hantu pedas kan .tapi shah yang nak mam pedas jugak ! ;)
tapi ape2 pon lepas ni bie , bby masak kan 1 pedas tok baby dan 1 ag xpedas untuk awak sayang <3 ;) *penjagaan yang rapi ! hahaha


After reading,click LIKE if kamo suke ok.thanks ;)

0 00 bercerita: